ما می‌توانیم شخصیت منفی یک فیلم را از چهره‌اش تشخیص دهیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 475
نویسنده : مهدی پرویز

ما می‌توانیم شخصیت منفی یک فیلم را از چهره‌اش تشخیص دهیم

در آوریل 2017، ما مطلع شدیم که بسیاری از شخصیت‌های منفی یا بدمن‌های شناخته‌شده سینما، دارای شباهت‌هایی قابل‌توجه در چهره خود هستند. بنابراین ما به‌احتمال‌زیاد می‌توانیم افراد خوب و بد را با نگاه کردن به چهره آن‌ها، از هم تشخیص دهیم. 

محققان آمریکایی با بررسی 10 قهرمان و شخصیت منفی تمام تاریخ سینما، ازجمله شخصیت‌هایی مثل هانیبال لکتر، دارت ویدر، ملکه داستان سفیدبرفی و جادوگر بدذات غرب، متوجه شدند که 6 تن از آن‌ها دارای تشابهات زیادی ازنظر طب پوست‌شناسی یا درماتولوژی هستند.

این تشابهات شامل ویژگی‌هایی مانند میزان ریزش موها، سیاهی زیر چشم‌ها، چین‌وچروک‌های عمیق روی پوست، زخم‌های روی صورت، زگیل‌ها و بینی بزرگ و گرد می‌شوند.

همفری بوگارت و ایندیانا جونز تنها قهرمان‌ها یا شخصیت‌های مثبتی بودند که دارای یکی از این ویژگی‌ها، یعنی زخم صورت بودند. اما چهره آن‌ها بسیار لطیف‌تر و جذاب‌تر از آن بود که به‌عنوان یک شخصیت منفی تلقی شوند.

محققان در پایان به این نکته اشاره کردند که تمایل هالیوود برای نمایش دادن ناهنجاری‌های پوستی به‌عنوان یکی از مشخصه‌های کاراکترهای منفی، ممکن است باعث ایجاد مزاحمت برای کسانی شود که ویژگی‌های پوستی آن‌ها در دنیای واقعی، با این بدمن‌ها یکسان باشد.




:: موضوعات مرتبط: دانستنيها , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: